Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problematika krátkometrážní tvorby z pohledu producenta
Netíková, Martina ; OUKROPEC, Petr (vedoucí práce) ; KALLISTA, Jaromír (oponent)
Tato bakalářská práce zkoumá podmínky pro krátkometrážní tvorbu v českém prostředí z pohledu filmového producenta. Nejprve definuje samotný pojem krátkometržní film a následně ho zasadí do kontextu českého filmového průmyslu. Poté se věnuje postoji klíčových institucí a dalším aspektům, které ovlivňují podmínky produkce krátkých filmů. Jednotlivé kapitoly následně mapují specifika vývoje, výroby i distribuce - nastiňují odlišnosti od práce s celovečerními filmy, charakterizují jednotlivé postupy a uvádí konkrétní příklady. V závěru práce jsou pak uvedeny možnosti prodeje a případná finanční i nehmotná rentabilita.
Přínos týmové spolupráce při tvorbě animovaného filmu
Karhánková, Kateřina ; ČIHAŘOVÁ, Libuše (vedoucí práce) ; PODHRADSKÝ, Michal (oponent)
V této práci se věnuji využití týmové spolupráce při tvorbě animovaného filmu. Práce obsahuje náhled na základní specifika animované tvorby, na rozdílnost autorského a týmového přístupu v tomto oboru, spolu s pozitivními i negativními aspekty. Práce dále představuje základy teorie týmové spolupráce a jejich možnou aplikaci při procesu tvorby animovaného filmu dopomáhající k dosažení lepších výsledků. Tyto principy shrnuje závěrečné osobní zhodnocení režisérky, obsahující zkušenosti nabyté při tvorbě bakalářského animovaného filmu.
Vliv digitalizace na současnou filmovou tvorbu
Vach, Tomáš ; JÍCHA, Marek (vedoucí práce) ; DANIELIS, Aleš (oponent)
Diplomová práce "Vliv digitalizace na současnou filmovou tvorbu" popisuje a hodnotí proměny filmové a televizní výroby způsobené implikací digitálních technologií. Jednotlivé kapitoly jsou věnovány následujícím tématům: technické srovnání digitálních kamer první a druhé generace, fenomén 3D, proměny distribuce a digitalizace archivace. Podstatou práce je představení uceleného pohledu na aktuální stav vlivu digitalizace na vyjmenované oblasti a také zhodnocení dopadu na tyto oblasti z distribučního, producentského i uživatelského hlediska.
Filmová výprava a její zakotvení v 60. letech v tvorbě režiséra Karla Kachyni
Vigner, David ; VALAK, Radim (vedoucí práce) ; OLMER, Vít (oponent)
Bakalářská práce se v teoretické části zabývá vztahy mezi jednotlivými výtvarnými uměleckými disciplínami, jež jsou stavebními kameny každého filmového díla. Zejména se jedná o lokace, architektonickou, rekvizitní a kostýmní výpravu. Zároveň zkoumá jednotlivé vazby a kontinuitu mezi těmito profesemi, jejichž výtvarno se tak excelentně promítlo v tehdejší filmové tvorbě. Fotogenie, emotivnost a uvěřitelnost filmového příběhu je jedna ze základních prvků filmu. V praktické části se práce zabývá filmovou tvorbou režiséra Karla Kachyni. Především pak analýzou filmové výpravy ve filmech Trápení (1961), Závrať (1962) a Vysoká zeď (1964). Z bakalářské práce mohou čerpat studenti filmové režie, kamery, scénografie či produkce. Práce umožňuje úvod a náhled do této problematiky. Vymezuje základní témata a rozdílnosti ve výtvarném pojetí filmu. Tímto rozšířuje i náhled na československou filmovou tvorbu v šedesátých letech z hlediska filmové výpravy.
Studio Troma a filmová série Toxický mstitel
Beran, Matěj ; FILA, Kamil (vedoucí práce) ; DORUŠKA, Tomáš (oponent)
Společnost Troma Entertainment Inc. je již necelých čtyřicet let fungující nezávislé studio zaměřené na tvorbu a distribuci vědomě špatných filmů, vymezující se tak hollywoodské produkci. V této práci je charakterizováno, co se vlastně pojmem ?špatný film? myslí a společnost Troma je zde přiblížena skrze její představitele, názory a filmy, které vyrobila. Podrobně je provedena analýza série čtyř filmů Toxický mstitel, u kterých se řeší typické prvky, jejich pozitiva a negativa a ideologický význam.
Trendy výroby animovaného filmu
Příkaská, Barbora ; RYCHECKÝ, Tomáš (vedoucí práce) ; KALLISTA, Jaromír (oponent)
Ve své práci se snažím o zmapování současné situace a aktuálních trendů z hlediska tvůrčích, finančních a výrobních postupů. Zaměřuji se na filmovou, televizní i ostatní tvorbu. Největší důraz přitom kladu na úhel pohledu producenta. Po úvodní části, ve které se věnuji specifikům animovaného filmu, následují kapitoly zaměřující se na situaci v České republice. Kromě popsání současného dění na scéně animovaného filmu se snažím přiblížit využití principů animace v jiných odvětvích zábavního průmyslu. V poslední části své práce nabízím výstup z rozhovorů s producenty současných animovaných celovečerních filmů. Zajímaly mne okolnosti vzniku filmu, práce se scénářem, přístup k novým technologiím a konkrétní problémy související s realizací.
Historický film v současné evropské kine matografii z producentského hlediska
Kalandrová, Pavlína ; PRAŽSKÝ, Přemysl (vedoucí práce) ; BOBIŇSKI, Filip (oponent)
Žánr historického filmu slouží jako modelový příklad pro sledování problematiky developmentu a financování náročnějších filmových projektů v současné evropské kinematografii. Východiskem je domněnka, že historické filmy bývají většinou producentskými projekty, jelikož mají obchodní potenciál. V práci je představen žánr historického filmu z hlediska teoretického a filmově historického. Dále je vysvětlen pojem evropské kinematografické dílo a stručně představeny možnosti financování evropských koprodukčních filmů. Popíše se, co producent sleduje a ovlivňuje během své práce na vznikajícím historickém filmu. Získané poznatky jsou aplikovány na pěti menších případových studiích. Jejich součástí jsou i reflexe producentů. Výsledkem zkoumání je konstatování, že kvalita a uměleckost filmu jdou napříč žánry, stejně jako producentský či režisérský přístup k projektu. Točit artově zaměřené historické filmy je z finančního hlediska riskantnější, přitom jen tak je film jedinečný, může přežít desetiletí a mít skutečně celosvětový úspěch.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.